27 Mart 2017 Pazartesi

'ilk insan ilk ne düşünmüştür?

Yeniden merhaba arkadaşlar,
Aslında yazmak istediğim o kadar fazla ve farklı konu var lakin dün akşam çok ilginç ve bana bir o kadar da saçma gelen bir soruyla karşılaştım. Soru şuydu ''ilk insan ilk ne düşünmüştür?''
İlk okuduğunuzda ne düşündünüz? ilk insanı, ilk düşünülebilecek şeyleri, ilk insanın yaşadığı zamanı?
    Ya da siz ilk insan olsaydınız ne düşünürdünüz? ben kimim? ben neyim? ben nerden geldim?
Bana kalırsa bunların hiç biri. Ve hatta bence soru tam bir facia.
    Öncelikle ''ilk insan'' terimi üzerinde durmak istiyorum. Kendimi tam bir arkeolog olarak görmesem de bir arkeoloji meraklısı dememde haklı buluyorum. Şöyle düşünelim; her zaman insanların şu cümlelerine şahit olmuşuzdur: insanlar maymundan geldi. evrim teorisini daha detaylı olarak antropoloji bloğumuzda yazmayı ayrıca istiyorum ancak insanların primatlardan (maymunumsulardan) ortak atalarımızdan geldiği bir gerçektir. Bu süreçte hiç bir canlıya ilk insan demek mümkün değildir. İnsanımsılar vardır. Çünkü her tür bir öncekinin özelliklerini olumlu ya da olumsuz yönde geliştirerek geleceğe aktarır.
    Günümüz insanarı olarak bilim dilindeki karşılığımız homo sapiensler belki de ilerleyen zamanlarda homorobotucuslara dönüşecek. ( bu terim kendimi ifade edebilmek adına tamamen kendimin uydurduğu bir terimdir :) ) Böbrek ihtiyacı olana dializ makinesi değil de küçük bir böbrek, kalp nakli bekleyen birine kan pompalayan bir cihaz, ya da yapay kol bacaklar bizleri zaten robot yapmıyor mu? Bu gelişmeler bizleri o zamanlar için ilkel yapmayacak mı?
   Demek istediğim ilk insan tanımı hiçbir canlı için kullanılamaz. İnsanımsı vardır. ilk insan yoktur.
   İlk düşünülecek şey olan düşünce konusuna gelirsek..
   Siz ilk konuştuğunuz zamanlarda ilk ne sorduğunuzu hatırlıyor musunuz? ben kimim ya da ben neyim mi demişsinizdir yoksa merakla anlamaya mı çalışmışsınızdır birşeyleri? O canlıların düşünlerini hiçbir zaman tahmin edemeyiz ancak ben kimim ben neyim nerden geldim gibi soruların sorulması için belirli bir biliç seviyesine ulaşılması gerektiğini düşünmekteyim. belki küçük çocuklara bakarak bu konu hakkında bir fikir yürütebiliriz..

    Ben sizlerin de fikir ve görüşlerini merak ediyorum :) sevgiler...


GÜLÇİN KÖRÜKCÜ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder